Thursday, August 18, 2011

SERAHKAN SEGALANYA PADA ALLAH




Alhamdulillah Allah masih berikan nikmat untuk duduk dialam bulan penuh keampunan ini. jika anda diselubungi satu persoalan atau pilihan yang sangat besar dalam hidup, kebiasannya apa yang anda lakukan?

bukankah adalah lebih baik untuk kita terus menerus memohon petunjuk itu hanya dari Allah semata-mata tanpa ada niat yang lain. ini sangat penting kerana kita sendiri tidak mengetahui apa yang baik untuk kita, hanya Allah yang mengatur segala - galanya. Oleh itu, jika kita terpaksa membuat apa - apa keputusan, janganlah jemu untuk menagih petunjuk dari Allah. yakinlah dengan keputusan Allah!

Tika mana Ramadhan yang mulia ini doa mudah dimakbulkan, janganlha jemu meminta petunjuk darinya dalam apa jua keputusan yang bakal dilakukan, sungguh DIA ada perancangan yang terbaik. Bila mana kita berhadapan dengan pilihan & keputusan yang sangat besar & sukar untuk membuat pilihan, ini lah masa yang paling idle untuk istikhoroh memohon petunjuk hanya darinya, tanpa ada anasir - anasir yang lain.

P/S : sebenarnya entry ringkas ini adalah khusus untuk memotivasi saya sendiri, moga allah beri yang terbaik (sangat-sangat memohon agar ditunjukan jalan saat ini) . Jika ada diantara anda yang mengalami keadaan di atas, jangan tangguh lagi inilah masanya untuk anda meminta darinya.

2 comments:

  1. salam akhi, hari tu..ana ada buat istikharah di malam dinihari..tp masih tidak ketemui jwpnnya.. kaif ya akhi?

    ReplyDelete